Роль інформаційних технологій у формуванні естетичної культури особистості студента – майбутнього соціального педагога

Педагогіка і виховання » Формування естетичної культури майбутніх соціальних педагогів при вивченні нових інформаційних технологій » Роль інформаційних технологій у формуванні естетичної культури особистості студента – майбутнього соціального педагога

Сторінка 3

Окремо нами доведено можливості застосування комп’ютера для діагностики рівня психічного та інтелектуального розвитку студента та створення на цій основі адаптивної його моделі та управління його навчальною діяльністю. Застосування викладачем апробованих комп’ютерних методик для діагностики психічного стану студента – майбутнього соціального педагога знімає проблему необхідності спеціального вивчення досвіду роботи кваліфікованих спеціалістів - психологів, який втілений у цих методиках.

Важливим прикладом переваг застосування в навчально-виховному процесі комп’ютерної техніки є те, що саме остання розширює можливості контролю за навчальною діяльністю студентів і забезпечення на цій основі ефективного зворотного зв’язку, а також - диференціацію навчального процесу, активне залучення студентів у цей процес, зняття установки викладача на середнього студента.

Однак, на нашу думку, в змісті вузівських курсів вивчення нових інформаційних технологій недостатньо відображено художньо-естетичні аспекти інформатики.

З аналізу соціально-педагогічної, психологічної та методичної літератури ми дійшли висновку, що використання комп’ютерної техніки на заняттях з метою формування художньо-естетичної культури студентів повинне задовольняти таким педагогічним вимогам:

- у процесі формування художньо-естетичної культури серед основних принципів навчання педагог особливу увагу повинен звернути на дотримання принципу зв’язку навчання з життям (використання аналогів сучасних систем обробки текстової, графічної, музичної інформації);

- вивчення інформаційних технологій студентами має проходити спочатку на інтуїтивно-практичному рівні, на основі змісту, близькому до життєвого досвіду студентів (ігри, кіно і т.і.), пізніше – художньо-образному (створення конкретних моделей, рисунків тощо) і нарешті – науково-прикладному (створення програм, рекламних проспектів, веб-сторінок і т.д.);

- оскільки студентській молоді властиві специфічні особливості її розвитку та становлення, тому викладач має досить чітко продумувати структуру заняття, його організацію, обґрунтування оцінки знань студентів, прогнозувати художньо-естетичні інтереси студентів і їх творчу продуктивну діяльність.

Страницы: 1 2 3 

Це цікаво:

Використання гри та ігрових ситуацій на уроках математики
Ігри на уроках математики можна використовувати для ознайомлення дітей з новим матеріалом та для його закріплення, для повторення раніше набутих уявлень і понять, для повнішого і глибшого їх осмислення, формування обчислювальних, графічних умінь і навичок, розвитку основних прийомів мислення, розши ...

Курс математики для класів загальнокультурного напрямку
Перехід до профільного навчання у старших класах створив зовсім нову, багато в чому унікальну ситуацію для шкільної математики. Математична, як і будь-яка інша освіта, була універсальною, однаковою, стандартною. Навчання не орієнтувалося на учня, учень пристосовувався до „прокрустового ложа” програ ...

Поєднання аудиторної і самостійної роботи студентів як чинник підвищення ефективності підготовки молодших спеціалістів в умовах модульно-рейтингової системи
Важливою складовою навчального процесу є самостійна робота студента. Вона є основним засобом оволодіння студентом навчальним матеріалом у час, вільний від обов'язкових навчальних занять. Обсяг часу, відведеного для самостійної роботи студентів, регламентується робочим навчальним планом і становить ...

Інтерактивні уроки

Інтерактивні уроки

На початку ХХІ століття соціокультурний розвиток людства визначив закріплення складної та суперечливої тенденції, що дістала назву глобалізації.

КАТЕГОРІЇ

Copyright © 2021 - All Rights Reserved - www.novapedahohika.com