Зміст, форми і методи формування естетичної культури майбутніх соціальних педагогів при вивченні інформаційних технологій

Педагогіка і виховання » Формування естетичної культури майбутніх соціальних педагогів при вивченні нових інформаційних технологій » Зміст, форми і методи формування естетичної культури майбутніх соціальних педагогів при вивченні інформаційних технологій

Сторінка 6

2) вивчення теми “Інформація та інформаційні процеси”;

3) ознайомлення з прикладним програмним забезпеченням;

4) робота з програмами навчального призначення;

5) глобальна мережа Internet;

6) основи алгоритмізації та програмування;

7) комп’ютерний дизайн;

8) комп’ютерне моделювання та ін.

У процесі викладання інформатики важливим завданням є сформувати в студентів навички художньої обробки цифрових зображень і ознайомити з прийомами візажу, створювати моделі як соціальних, фізичних явищ так і моделі архітектури, навчити створювати географічні карти і будувати свої фантастичні ландшафти, опрацьовувати музичні та відеофайли тощо.

Формуючи художньо-естетичну культуру студентів на заняттях з інформатики, треба прагнути спиратися на яскраві приклади з життя цікавих людей - неординарних і яскравих особистостей, які були на шляху розвитку комп’ютерів та інформатики як науки. Так, наприклад, значний вплив на розвиток художньо-естетичної культури, на нашу думку, має біографія Чарльза Беббіджа – англійського вченого, який все своє життя присвятив створенню обчислювальної машини. Багато з того, що зробив і написав Чарльз Беббідж дійшло до нас завдяки його учениці Августі Аді Байрон (пізніше графиня Лавлейс), дочці поета Джорджа Байрона. Так Олбані Фонбланк, редактор популярного лондонського журналу “Екзамінер” писав про Аду Лавлейс: “Поряд з суто чоловічою здатністю рішуче і швидко схоплювати суть справи вцілому, леді Лавлейс мала всі риси витонченого жіночого характеру. Її манери, її смаки, її освіта, особливо музикальна, де вона досягнула досконалості були жіночними в найбільш прекрасному смислі цього слова…”. Ада Лавлейс ввжається першим програмістом світу.

Аналогічно можуть бути також використані яскраві біографії таких учених, які внесли свій вклад в інформатику як: Блез Паскаль, Готфрід Лейбніц, Герман Холлеріт, академік Лебедєв та ін. Після таких коротких екскурсій в історію студенти, як правило, отримують завдання оформити стенд чи випустити стінгазету про цих знаменитих учених, що слугувало б також дієвим засобом розвитку їхньої художньо-естетичної культури.

Як приклад, можна навести тему “Інформація та інформаційні процеси”, де розглядаються різноманітні системи числення. Так, наприклад, число 2 може бути рівне 10, тобто студенти торкаються до краси чисел за умови їх переведення з однієї системи числення в іншу. Таким чином, варто наголосити, що вишуканий художньо-естетичний світ має, на нашу думку, математична логіка. Доцільно ознайомлювати студентів з історією логіки, яка бере свій початок від формальної логіки Аристотеля і нараховує близько 2,5 тисячоліть. Знову звертатися до біографій людей, імена яких пов’язані з логікою: Джорджа Буля і Готфріда Вільгельма Лейбніца. Потім переходити до побудови таблиць істинності, знайомилися із законами математичної логіки, які формують і розвивають не тільки логіку самого студента, а й його внутрішній світ, формують у нього почуття прекрасного, відкриваючи перед ним усю красу математичної логіки.

Отож, на заняттях інформаційних технологій студенти не тільки говорять, пишуть, працюють за комп’ютерами, але й вивчають у процесі цього різні мови програмування. Вчать команди, мови оператора і складають з них програми, формуючи і виховуючи в собі увагу, точність. Вчаться раціонально складати код програми, шукаючи коротші шляхи розв’язку задачі, чітко і лаконічно формулювати думки. Ці риси також певною мірою сприяють розвитку духовності особистості.

Висновки до другого розділу.

Експериментальне дослідження проблеми формування естетичної культури студентів дає нам також підстави стверджувати, що вона є насьогодні надзвичайно актуальною й ефективність цього процесу залежить не від кількості використання взаємодії різних видів мистецтва в навчально-виховному процесі, а від системи їх використання, яка сприяє формуванню нових властивостей і якостей особистості студента.

Страницы: 1 2 3 4 5 6 7

Це цікаво:

Програмові завдання з розвитку музичної творчості підлітків
Даний теоретичний етап дослідження присвячувався програмовим завданням з розвитку музичної творчості підлітків. Для цього застосовані такі наукові методи дослідження: теоретичне вивчення та аналіз наукових джерел з психології, педагогіки, музичної педагогіки, методики музичного виховання. Сбітнєва ...

Погляди вітчизняних та зарубіжних науковців на взаємозв'язок успішності у навчанні і самооцінки
Проблема успішності дуже складна, її дослідження передбачає безліч різних підходів, але всі вони групуються довкола двох основних аспектів розгляду проблеми: 1) як вчитель учить; 2) як школяр вчиться і як при цьому здійснюється його розвиток. Фахівці різних галузей педагогічної науки приділяли пере ...

Обґрунтування критеріїв та дослідження стану сформованості умінь усвідомленої саморегуляції музично-виконавської діяльності у майбутніх вчителів музики
Для діагностики стану сформованості вмінь усвідомленої саморегуляції музично-виконавської діяльності нами були визначені критерії, узгоджені зі встановленим нами складом досліджуваного феномену, а саме: основні уміння: (операційне забезпечення функціонування регуляторного контуру) вміння працювати ...

Інтерактивні уроки

Інтерактивні уроки

На початку ХХІ століття соціокультурний розвиток людства визначив закріплення складної та суперечливої тенденції, що дістала назву глобалізації.

КАТЕГОРІЇ

Copyright © 2020 - All Rights Reserved - www.novapedahohika.com