Методика виконання пейзажу у початкових класах

Сторінка 12

Робота, яка проводилася нами в експериментальному класі, позитивно вплинула на підвищення рівня естетичної вихованості, а також якості знань і вмінь молодших школярів. Так, учні експериментального класу значно краще виконали запропоновані завдання, ніж учні контрольного. Покажемо сформованість умінь і навичок малювання з натури в учнів експериментального і контрольного класів (див. табл.1-3).

Зіставивши дані експериментального і контрольного класів, наведені у таблицях, слід відмітити значну різницю у показниках по кожному із рівнів сформованості в учнів умінь і навичок виконання пейзажу. Ця різниця показує, що кількість учнів експериментального класу, які підвищили свій рівень сформованості навичок виконання пейзажу внаслідок експериментального навчання, зросла порівняно з даними констатуючого етапу дослідження, а кількість учнів контрольного класу, які підвищили рівень сформованості відповідних умінь, хоча й зросла, однак несуттєво.

Таблиця 1. Сформованість навичок візуального розрізнення живопису

в учнів експериментального і контрольного класів (у%)

№ п/п

РОЗРІЗНЕННЯ

Контрольний клас

(%)

Експеримен-тальний клас

(%)

1

розрізняє живопис, графіку, скульптуру, архітектуру, декоративне мистецтво

75

84

2

визначає найістотніші ознаки живопису як виду образотворчого мистецтва (зображення, одержане фарбами)

79

96

3

називає прізвища 1-2 живописців та 1-2 їхні роботи

71

85

4

користується назвами основних та похідних кольорів, простих геометричних форм,

різних видів і типів ліній

73

89

5

користується назвами елементарних графічних матеріалів та інструментів

70

82

Таблиця 2. Сформованість елементарних уявлень про живопис

в учнів експериментального і контрольного класів (у%)

№ п/п

УЯВЛЕННЯ

Контрольний клас

(%)

Експеримен-тальний клас

(%)

1

передача кольором (на асоціативному рівні) зміни забарвлення довкілля (протягом року), певного настрою та стану природи (веселий, сумний, тривожний, прозорий, спокійний тощо)

75

86

2

просторове явище загороджування

70

82

3

рівномірне заповнення зображальної поверхні

71

84

4

передавати прості за характером і чітко виражені силуети форми і поверхні предметів і об'єктів живої природи кольором, різнохарак-терними лініями, штрихами, крапками, плямою

69

82

5

про врівноваженість композиції, яка досягається шляхом рівномірного (ритмічного) розташування елементів на площині

73

87

6

про особливості роботи акварельними фарбами, в т. ч. "по вогкій основі"

68

84

Страницы: 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17

Це цікаво:

Структура автореферату
Структурно автореферат складається із загальної характеристики роботи, основного змісту, висновків, списку опублікованих автором праць за темою дисертації й янажяііій мтаїнгьїпіл ппгійрькпіп та англійською мовами: Загальна харатеристика роботи, що подається в авторефераті, має відповідати наведеним ...

Поняття педагогічної взаємодії
Термін «педагогічна взаємодія» як поняття в науковій літературі трактується неоднозначно. У філософії взаємодія розглядається як категорія, що відображає процеси впливу різних об’єктів один на одного, їх взаємообумовленість, взаємоперехід, зміну стану (О.О. Бодальов, Л.П. Буєва, Б.Ф. Ломов, Б.Д. Па ...

Життєвий шлях та літературна творчість О. Духновича
Олександр Духнович не був людиною загальноукраїнського, всеслов'янського чи європейського значення, але для Закарпатської України та Пряшівщини він був персоною номер один. За всю історію не було діяча більшого за нього. Загальною повагою народу він користався ще за життя, а після смерті його ім'я ...

Інтерактивні уроки

Інтерактивні уроки

На початку ХХІ століття соціокультурний розвиток людства визначив закріплення складної та суперечливої тенденції, що дістала назву глобалізації.

КАТЕГОРІЇ

Copyright © 2019 - All Rights Reserved - www.novapedahohika.com