Методика виконання пейзажу у початкових класах

Сторінка 16

Правильно. Тепер подивіться, будь ласка, у свій словничок на ту сторінку, де дано зображення кольорів сонячного спектра, тобто веселки, та схеми утворення похідних кольорів. Ви бачите, що навпроти кожного з основних кольорів знаходиться похідний колір, утворений з двох інших основних кольорів. Якщо розташувати основні, похідні кольори та їх відтінки за таким же принципом у колі, зберігши при цьому їх черговість у спектрі кольорів, то утвориться так зване "колірне коло". Це коло, по-перше, можна умовно розділити навпіл: на теплі і холодні кольори, які ми з вами вже вивчали, коли зображали осінь та зиму. Щоб упевнитися в цьому, подивіться, будь ласка, на схему на дошці. По-друге, кожному з теплих кольорів відповідає холодний, а саме: червоному - зелений, оранжево-червоному - синьо-зелений, оранжевому - синій, жовто-оранжевому - фіолетово-синій, жовтому - фіолетовий, зелено-жовтому - червоно-фіолетовий. Ці кольори називаються додатковими. Проаналізуймо властивості додаткових кольорів.

Учні.1. Знаходячись поряд, вони посилюють яскравість, насиченість один одного.

2. Теплі кольори здаються такими, що виступають наперед, а холодні, навпаки, - відступають назад. Тобто теплі кольори стосовно до холодних можна назвати виступаючими, а холодні - відступаючими.

3. Серед відтінків одного кольору найтепліші сприймаються ближче за інших.

4. Кожний з кольорів має безліч відтінків і залежно від того, скільки теплих чи холодних кольорів він має в своєму складі, колір виглядає більше чи менше теплим або холодним.

Звернемося до таблиці із зображеннями пейзажів у різні пори року і подивимося, чи дійсно такі властивості додаткових кольорів можна спостерігати у природі.

Учні обговорюють побачене, аналізують, відтворюють щойно опрацьований теоретичний матеріал.

З'єднавшись в одне гармонійне ціле в картині, кольори створюють певний її колорит, що дуже добре видно в картинах відомого італійського художника Вазареллі.

Демонструючи репродукції, вчитель активізує знання учнів про колорит, як отримані раніше, так і набуті щойно. Крім знайомих уже учням понять про теплий та холодний колорит, їм наводяться приклади монохромного колориту (спокійні наближені кольори) та поліхромного колориту (активні контрастні кольори).

Перед вами репродукції картин відомого українського художника Григорія Бодая. Споглядаючи їх та пригадавши вже набутий вами досвід у зображенні пейзажу, чи можна зробити висновок про те, що за допомогою кольору можна відобразити не тільки стан самої природи, а й настрій людини, її емоції та почуття?

Учні.1. Так, можна. Наприклад: теплий колорит надає малюнку радісного, піднесеного настрою, а холодний - спокою або суму.

Контрастний (поліхромний) колорит - експресивний, емоційний, наче згусток енергії та сили. За його допомогою можна передавати і гнів, і розпач, і піднесення духовних сил, і щастя.

Наближений (монохромний) колорит залежно від того, які кольори в ньому переважають та наскільки активні вкраплення окремих кольорів, може передавати гармонію, злагодженість думок та почуттів.

4. За допомогою кольору можна виразити свій внутрішній світ та передати його глядачам.

Зверніть увагу на те, яку велику роль відіграє освітлення при зображенні, зокрема, весняного пейзажу: яскраве сонячне освітлення надає мажорного контрастного колориту всій роботі, і навпаки, - розсіяне світло виявляє більше холодних відтінків, послаблює насиченість кольорів.

Велике значення мають також такі важливі композиційні засоби виразності, як статика (стан спокою, рівноваги, відсутність руху) та динаміка (стан інтенсивного руху, дії, багатство внутрішньої сили).

Демонстрація зразків.

Необхідним засобом передачі емоційного стану художника є використання ритму (повторення, чергування одних і тих самих елементів певної форми та інтервалів між ними).

Демонстрація зразків.

Треба врахувати також такі композиційні прийоми, як симетрія (пропорційне розташування елементів відносно центру) та асиметрія (невпорядковане розміщення елементів).

Демонстрація зразків.

Підсумуймо тепер усі засоби образотворчого мистецтва, за допомогою яких ми зараз будемо зображати весняний пейзаж і передавати в ньому свої почуття та враження від весни, такої примхливої та мінливої пори року:

Лінійна та повітряна перспективи.

Тепла або холодна колористична гама.

Страницы: 11 12 13 14 15 16 17

Це цікаво:

Організація діяльності як педагогічна проблема
На уроках різних типів учитель використовує фронтальну, індивідуальну і групову форми навчальної роботи. Фронтальною формою організації навчальної діяльності учнів називають такий вид діяльності на уроці, коли всі учні класу під безпосереднім керівництвом вчителя виконують спільне завдання. При цьо ...

Програмна побудова курсу фізичного виховання
Зміст курсу фізичного виховання регламентуються державної навчальною програмою для вузів «Фізичне виховання». Навчальний матеріал програми передбачає вирішення завдань фізичного виховання студентів і складається з теоретичного і практичного розділів. Зміст теоретичного розділу програми передбачає о ...

Характеристика аудіювання та його основних ознак
Аудіювання являється однією із самих актуальних тем в сучасній методиці навчання англійської мови, так як без нього неможливе мовне спілкування. Володіння аудіюванням забезпечує адекватне володіння іноземною мовою, оскільки звукова сторона являється невід’ємним компонентом усіх видів мовленнєвої ді ...

Інтерактивні уроки

Інтерактивні уроки

На початку ХХІ століття соціокультурний розвиток людства визначив закріплення складної та суперечливої тенденції, що дістала назву глобалізації.

КАТЕГОРІЇ

Copyright © 2019 - All Rights Reserved - www.novapedahohika.com