Аналіз експериментальних даних щодо застосування дидактичних ігор на заняттях з кулінарії

Педагогіка і виховання » Дидактична гра в системі організаційних форм навчання » Аналіз експериментальних даних щодо застосування дидактичних ігор на заняттях з кулінарії

Для перевірки результативності засвоєння знань учнями ПТНЗ з використанням на заняттях технічних засобів навчання були розроблені тестові завдання.

Експеримент проводився в паралельних групах ПТНЗ № 16 м. Чернігова. У експериментальній групі навчання проводилося з використанням дидактичних ігор на заняттях кулінарії.

В результаті перевірки тестових завдань, були отримані наступні результати. Із 30 учнів кожного класу, тестові завдання виконали всі учні. Учні отримали наступні оцінки (табл.3.1):

Таблиця 3.1. Результати виконання тестової перевірки знань учнів

Показники

Рівні навчальних досягнень учні після проведення експерименту, %

Високий

Достатній

Середній

Початковий

До проведення експерименту

6

43

41

10

Після проведення експерименту

12

59

25

4

Дані таблиці свідчать про те, що учні після проведення експерименту, якому передувало використання дидактичної гри на заняттях, мають міцніші знання, ніж до початку експерименту.12% і 59% учнів виконали завдання на високому і достатньому рівнях, що на 6% і 16% більше, ніж до проведення експерименту.

Результати виконання тестової перевірки знань учнів ПТНЗ № 16 представлені на рисунку 3.1.

Рис.3.1 Результати виконання тестової перевірки після проведення експерименту

Як видно з діаграми, краще справилися із завданням учні експериментальної групи, ніж контрольної. На високий рівень в групі виконали завдання 12% учнів, що на 6% більше, ніж у до експерименту. Кількість учнів, що виконали завдання на достатній рівень становить 59%, а до експерименту - 43%.41% учнів виконали завдання на середній рівень і 10% на початковий, а після тестування - відповідно 25%, а на початковому рівні - 4%.

Таким чином, результати експериментального дослідження підтвердили ефективність використання дидактичних ігор на заняттях з кулінарії, рівень засвоєння учнями ПТНЗ № 16 підвищився в групі.

Нині серед різноманітних організаційних форм навчання, використовуваних у загальноосвітній школі (урок, екскурсія, семінар, практичне заняття, лабораторна робота, практикум, факультатив, домашня самостійна робота, екзамен, залік, консультація, інструктаж), урок є основним.

Нестандартний урок - це імпровізоване навчальне заняття, що має нетрадиційну структуру. Назви уроків дають деяке уявлення про цілі, завдання, методику проведення таких занять. Найпоширенішими типами нетрадиційних уроків є: уроки-прес-конференції, уроки-аукціони, уроки-ділові ігри, уроки-занурення, уроки-змагання, уроки типу КВК, уроки-консультації, комп'ютерні уроки, театралізовані уроки, уроки з груповими формами роботи, уроки взаємного навчання учнів, уроки творчості, уроки, які ведуть учні, уроки-заліки, уроки-сумніви, уроки-творчі звіти, уроки-формули, уроки-конкурси, уроки-фантазії, уроки-"суди", уроки пошуку істини, уроки-концерти, уроки-діалоги, уроки-ролеві ігри, уроки-екскурсії, інтегральні уроки тощо.

Нестандартні уроки більше подобаються учням, ніж буденні навчальні заняття. У них незвичайні задум, організація, методика проведення. Тому багато педагогів бачать у них прогрес педагогічної думки, правильний крок у напрямку демократизації школи. З іншого боку - перетворювати нестандартні уроки в головну форму роботи, вводити їх у систему недоцільно через відсутність серйозної пізнавальної праці, невисокої результативності, великої втрати часу.

Отже, значення ігрових методів навчання у процесі пізнавальної діяльності учнів ПТНЗ різнобічне. Ігри формують інтерес до предмету, забезпечують вивчення програмного матеріалу, активізують розумову діяльність, впливають на стосунки викладача і студентів, зближують навчання з майбутньою професією студента ПТНЗ.

Це цікаво:

Методика проведення уроку комбінованого типу з інформатики на тему "Інформаційна модель. Етапи розв’язування задачі на комп’ютері"
Вивчаючи інформаційні технології і захоплюючись необмеженими можливостями комп'ютера, треба розуміти, що мислити комп'ютер не може. Його призначення – механічне виконання команд, які подають користувачі або програмісти. Апаратні засоби, створені з використанням високих технологій, в поєднанні з вел ...

Характеристика мовного світогляду Олександра Духновича
Ставлення до мови є інтегральною частиною національної свідомості. Особливо важливе воно в діяльності представників інтелектуальної еліти народу, насамперед його будителів і просвітників, до яких належав визначний письменник, педагог, церковний діяч о. Олександр Духнович. У навчальних курсах з істо ...

Напрями профорієнтаційної роботи соціального педагога
Професійна орієнтація в школі – це система учбово-виховної роботи, спрямованої на засвоєння учнями необхідного об’єму знань про соціально-економічні і психофізичні характеристики професій. Основні напрями профорієнтаційної роботи соціального педагога в загальноосвітній школі: професійна просвіта (п ...

Інтерактивні уроки

Інтерактивні уроки

На початку ХХІ століття соціокультурний розвиток людства визначив закріплення складної та суперечливої тенденції, що дістала назву глобалізації.

КАТЕГОРІЇ

Copyright © 2019 - All Rights Reserved - www.novapedahohika.com