Основи естетичного оформлення дошкільного навчального закладу

Педагогіка і виховання » Художнє оформлення дошкільного закладу як засіб естетичного виховання дітей » Основи естетичного оформлення дошкільного навчального закладу

Сторінка 1

Питання художньо-естетичного оформлення середовища дошкільного закладу вивчене недостатньо і часто не розглядається як необхідна складова виховання дошкільників, хоча педагогами-психологами вже доведена пряма закономірність дії середовища на розвиток особистості дитини.

Таким чином, актуальність цієї проблеми вагома, а в наші дні набуває особливого значення, так як сучасна концепція освіти розглядає мистецтво (складовою якого є дизайн і художньо-оформлювальне мистецтво, як базу для духовного відродження нації.

Дійсно, дитинство – яскравий безпосередній вік, коли розвиток дитини цілком залежить від емоційного сприймання дійсності, що формує пізнавальні потреби дітей, їх мислення, стійкий інтерес до навколишньої дійсності, потреби у спілкуванні, їх соціальне становлення.

Тому інтер’єр дошкільного закладу, що викликає радісні почуття і який має освітню складову, є необхідною умовою для розвитку художньо-творчих здібностей дітей. Позитивна атмосфера творчості сприяє формуванню їх художнього смаку, становленню позитивної життєвої позиції і активізації творчого потенціалу, тим більше, якщо враховувати принцип співтворчості дітей і дорослих.

Художнє оформлення середовища – особливий вид мистецтва, який представляє собою комплексний підхід до перетворення простору через синтез кількох видів мистецтва, причому кожний з них вирішує єдине концептуальне завдання зі створення художнього образу шляхом зображальних можливостей і особливостей свого виду, узагальнюючи загальний зміст. Існує незаперечний закон створення естетичного середовища, це – цілісність змісту, стильового і колористичного вирішення художнього образу.

Важливі умови художньо-естетичного оформлення дошкільного закладу:

Не нехтувати дрібницями – всі деталі художнього оформлення (елементи меблів, світильники, двері, дверні ручки і т.д.) повинні відповідати єдиному художньому задуму.

Доповнювати і вдосконалювати, а не переробляти (тим більше, якщо враховувати матеріальні умови ДНЗ), тобто, відповідно до головної дизайнерсько - оформлювальної ідеї загальний образ приміщення повинен поступово насичуватися додатковими елементами, що збагачують художній задум в цілому.

Художньо - естетичне оформлення дитячого закладу повинно реалізовуватися з урахуванням фізичних, психологічних та емоційних особливостей дітей дошкільного віку, так як найважливіша умова перебування дітей в ДНЗ – здоров’язбереження. Тому необхідно дотримуватись наступних правил:

Всі матеріали, застосовувані в оформленні дитячої установи, повинні бути нешкідливими і мати сертифікати якості.

Гострі кути в інтер'єрі, по можливості, мають бути «згладжені» конструктивно або за допомогою візуальних ефектів.

Фоновий колорит повинен бути світлих тонів «мажорного звучання» з яскравими колірними акцентами.

Відповідно вимогам райСЕС рівномірне фронтальне освітлення має поєднуватися з додатковим спрямованим освітленням, тому що воно створює зони емоційного тяжіння, викликаючи у дітей естетичні почуття, тим самим сприяючи оптимізації педагогічного процесу.

Дитячі меблі повинні відповідати санітарним стандартам (з урахуванням ростових особливостей дітей), бути багатофункціональними.

Стінові розписи повинні відповідати освітній програмі ДНЗ, носити фризовий характер або ж їх інформативна частина повинна локалізуватися на рівні очей дитини.

Особливу роль в інтер'єрі ДНЗ грають підвісні просторові композиції - «мобілі». Дані конструкції повинні нести смислове навантаження, розвиваючу загальну тему оформлення інтер'єру. Займаючи «мертву зону» приміщення, «мобілі» перетворять її в центр всієї композиції, будучи яскравим художнім акцентом. «Мобілі живуть» у дитячому інтер'єрі, незмінно привертаючи увагу своєю елегантною рухливістю.

Задовільно «вписувати» в інтер'єри ДНЗ «Зелені зони», так як вони, будучи «острівцями природи», грають важливу роль у розвитку у дітей естетичних почуттів і уявлень.

У деяких випадках доцільно передбачити можливість використання змінних декоративних композицій (на приклад з урахуванням зміни пір року.)

Специфіка дитячого закладу диктує необхідність включення в його інтер'єри наочної інформації для батьків та педагогів. Вона може бути представлена у вигляді стендів або у формі підвісних конструкцій.

Із вищесказаного випливає, що результатом художньо-естетичної діяльності з оформлення ДНЗ є:

- створення єдиного художньо-естетичного простору, що сприяє забезпеченню цілісного педагогічного процесу, актуального, найближчого і перспективного розвитку кожної дитини в дитячому закладі;

- створення творчої атмосфери в роботі педагогів;

- забезпечення комфортного перебування дітей, їх батьків та співробітників в ДНЗ.

Таким чином, беручи до уваги серйозність вимог, що пред'являються до художнього оформлення середовища ДНЗ, до його здійснення повинні залучатися фахівці, що володіють особливим художньо - естетичним смаком і синтетичним художньо-творчим мисленням, мають знання основ образотворчого мистецтва і навички роботи в різних областях образотворчої діяльності, здатні до універсальної реалізації своєї творчої індивідуальності і розуміючі вікові особливості сприйняття та розвитку дітей даного віку.

Страницы: 1 2

Це цікаво:

Педагогічні засоби екологічного виховання молодших школярів
Екологічна освіта й виховання молодших школярів здійснюється на міжпредметній основі. Зміст чинних програм дає змогу сформувати у дітей елементарні природничі та природоохоронні уявлення й поняття, виробити окремі природоохоронні уміння і навички, розкрити взаємозв'язки між неживою та живою природо ...

Розвиток художньо-естетичної творчості
На розвиток художньо-естетичної творчості та творчого мислення учнів впливає безліч чинників, такі як зміст уроку, майстерність вчителя, методи і прийоми навчання, уміла організація уроку. Однією з перспективних можливостей трудового навчання є розвиток творчої особистості в системі методів проектн ...

Життєвий шлях та літературна творчість О. Духновича
Олександр Духнович не був людиною загальноукраїнського, всеслов'янського чи європейського значення, але для Закарпатської України та Пряшівщини він був персоною номер один. За всю історію не було діяча більшого за нього. Загальною повагою народу він користався ще за життя, а після смерті його ім'я ...

Інтерактивні уроки

Інтерактивні уроки

На початку ХХІ століття соціокультурний розвиток людства визначив закріплення складної та суперечливої тенденції, що дістала назву глобалізації.

КАТЕГОРІЇ

Copyright © 2018 - All Rights Reserved - www.novapedahohika.com