Підготовча до школи група

Сторінка 1

У цьому віці у дітей з'являється інтерес до музичної грамоти, яскравішим стає прагнення виразно виконати пісню, танець, виявити творчість; бажання висловити свою думку про почуте. Діти мотивують свої переваги, виявляють підвищену цікавість до імпровізації і письменництва. Формування особи дитини з опорою на музичне мистецтво як і раніше залишається стержнем музичного виховання.

Заняття мають ту ж структуру, що і в старшій групі. Тривалість занять 30 хвилин. При організації занять необхідно враховувати наступні положення.

Сприйняття музики відбувається як діалог з композитором, як переживання певного емоційного стану і естетичних почуттів.

Усвідомлення своїх естетичних емоцій, пов'язаних з музикою, означає кінець кінцем розвиток музичного смаку і свідомості. Це залежить від педагога, який повинен побудувати роботу так, щоб дитина придбала знання, навички і уміння відчувати образ і передавати його за допомогою різних видів художньої діяльності. Синтез різних видів мистецтв і інтеграція художньої діяльності в естетичному вихованні дітей грунтуються на пізнанні дитиною виразних засобів кожного виду мистецтва і поступовому розумінні того, що образ одного і того ж об'єкту, явища в різних видах мистецтва створюється специфічними для кожного з них засобами.

Втілення переживаного в творчій діяльності дошкільника 6-7 років є обов'язковим. Синтезуючи художній досвід, що мається у нього, він випробовує потребу утілити свої переживання і фантазії в об'єктивній формі. Відомо: чим багатше його художній досвід, тим точніше критерії оцінки, тим виразно творчість.

Слухання музики

Дітям надається можливість пізнати, як одне і те ж явище відбивається в різних видах мистецтва, які художні засоби при цьому використовуються в музиці, живописі, літературі. Так, тема "Море" описана А. С. Пушкіним у вірші "До моря" і відбита Н. Римским-Корсаковым в опері "Садко", а И. К. Айвазовский яскраво зображував стан моря в картині "Дев'ятий вал". Такі заняття дозволяють музичному керівникові не лише дати дітям знання, уміння, але і узагальнити їх, представити те або інше явище цілісне.

Формування смаку, інтересів, уяви, розвиток емоцій відбуваються з опорою на кращі зразки народної і класичної музики. Велика увага приділяється розбиттю словника естетичних емоцій - дитина вчиться підбирати точні слова для характеристики музичного твору. Так, після прослуховування п'єс П. И. Чайковського "Хвороба ляльки" і "Нова лялька" діти, як правило, вживають до першого твору епітети: тривожна, сумна, зворушлива музика; а до другої п'єси - радісна, дзвінка, грайлива, світла музика.

Методи і прийоми, сприяючі формуванню у дітей активності в процесі слухання музики, ті ж, що і в попередніх групах. При цьому необхідно враховувати можливості, досвід дітей і при проведенні бесіди, яка в цій групі носить більш розгорнутий характер. Це дає кожній дитині можливість емоційно і образно висловити свої враження; визначити структуру твору, виразні засоби, характер твору в повному об'ємі.

З метою активізації слухового сприйняття слід використовувати слухання музичного твору в різному виконанні: фортепіанному, оркестровому, камерно-ансамблевому.

Спів

Провідним видом музичної діяльності залишається спів, тому на музичних заняттях педагог прагне зміцнити у дітей інтерес до співу, бажання співати, особливо сюжетні пісні. В процесі навчання співу на кожному занятті пропонуються нові, додаткові завдання: співати важкі мелодійні ходи, виконати окремі фрази; пошепки, чітко вимовляти текст, дотримуючи правильний ритм; співати без супроводу. Багато уваги також приділяється співецьким навичкам і співецькій установці : правильному положенню корпусу, голови, плечей, рук і ніг. На стілець діти сідають так, щоб ноги, зігнуті в колінах, були розташовані прямо, упираючись в підлогу усією ступнею. Сидять вони на половині стільця, тримаючи спину прямо, а руки лежать на колінах. Голову, не опускаючи і не піднімаючи вгору, тримають прямо. При співі стоячи корпус і шия випрямлені, ноги трохи розставлені, руки уздовж тулуба. Особливу увагу необхідно приділяти положенню підборіддя : він не має бути піднятий або опущений.

Страницы: 1 2 3

Це цікаво:

Психологічні причини Інтернет-залежності
Інформаційна діяльність людини повинна бути на тому рівні, що спілкування "людина - людина" залишиться переважним видом спілкування, а спілкування "людина - машина" буде його лише доповнювати. Комп'ютер повинен не придушувати, а розкріпачує особистість, залишаючи машині - машинн ...

Музично-виконавська діяльність вчителя музики в світлі сучасних психолого-педагогічних досліджень
Сучасне суспільство висуває соціальне замовлення на підготовку спеціаліста, здатного працювати в освітніх закладах різних рівнів. Велика суспільна увага до відродження національних традицій, спрямованість на актуалізацію та розвиток національного культурного потенціалу надають особливої значущості ...

Мета технології групової навчальної діяльності — розвиток дитини як суб'єкта навчальної діяльності
Завдання: навчати школярів співпраці у виконанні групових завдань; стимулювати моральні переживання взаємного навчання, зацікавленості в успіхові товариша; формувати комунікативні вміння школярів; — формувати рефлексивні компоненти навчальної діяльності: цілеспрямованість, планування, контроль, оці ...

Інтерактивні уроки

Інтерактивні уроки

На початку ХХІ століття соціокультурний розвиток людства визначив закріплення складної та суперечливої тенденції, що дістала назву глобалізації.

КАТЕГОРІЇ

Copyright © 2021 - All Rights Reserved - www.novapedahohika.com