Ознаки Інтернет залежності

Сторінка 2

Психологічні аспекти механізму формування залежності засновані на природному прагненні підлітка чи дитини позбутися від різного роду проблем і неприємностей, пов'язаних з повсякденним життям.

Психіка дітей ще нестійка до несприятливих впливів, будь-які переживання і неприємності сприймаються як безвихідні або катастрофічні. Рольова комп'ютерна гра дозволяє знайти простий і доступний спосіб створення іншого світу, життєвих ситуацій, які досі не випробуваних і неможливих в реальності.

За допомогою рольової гри дитина сама створює собі ідеальний світ, де немає проблем, турбот, навчання, турбот з інших повсякденних обов'язків. Може здатися, що така гра може стати способом емоційної розрядки й зняття стресу. Але дитина дуже швидко звикає до цієї ідеальної реальності, надалі вихід з якої стає важко знайти, тому що в реальному житті проблеми нікуди не випаровуються, і дитина починає все частіше і частіше йти в іншу реальність, вона як би починає зловживати нею. І тому виникає небезпека повного усунення від справжнього світу, може відбутися 100% -ва заміна реальності на віртуальний світ. Зростає ризик формування дуже сильної комп'ютерної залежності. Тут ми знаходимо схожі риси формування залежності від прийому наркотичних препаратів. При вживанні наркотиків закріплення тяги і стійкою потреби безпосередньо залежить від частоти і регулярності прийому наркотиків. Так само справа йде і з комп'ютерною залежністю: чим більше і частіше сидиш за комп'ютером, тим сильніше "втягуєшся", а надалі доходить до такої крайності, коли вже просто не в змозі обходитися без комп'ютерної гри.

Кажучи про залежності, ми можемо зіткнутися з терміном "aддиктивна поведінка".

Термін "аддиктивна поведінка" (англ. addiction - пагубна звичка, пристрасть до чого-небудь) указує на те, що мова йде не про хворобу, а про порушення поведінки. Необхідно знати й пам'ятати, що при такому порушенні поведінки важливі не медичні, а виховні заходи. При вчасно початої соціопсихологічній роботі можна попередити перехід аддикктивної поведінки у хворобу.

Визначають мотивацію при аддиктивній поведінці дітей:

терпимість до відхилень від соціальних норм;

недостатня орієнтація на досягнення успіху своєю працею;

опозиційна налаштованість у ставленні основних соціальних вимог;

схильність до депресій.

Поштовхом до аддиктивної поведінці може стати емоційне відкидання з боку батьків, особливо матері. Дитина почуває, що батькам не до неї, що в них своє, цікаве для них життя. Такій дитині не вистачає в родині емоційного тепла, розуміння, співпереживання. У цьому випадку залежність дитини можна розглядати як негативний варіант психологічного захисту.

Немаловажним фактором вважається й недостатня увага батьків до розмаїття дозвілля своїх дітей. У результаті цього діти нудьгу, не вміють себе зайняти. Найбільшою їхньою радістю стають комп'ютерні ігри або перегляд телепередач протягом усього вільного часу.

Важливо знати, що зайве захоплення комп'ютерними іграми приводить до зайвої тривожності, дратівливості, підвищення рівня агресії.

Щоб визначити, коли комп'ютерні ігри перестають бути для дитини просто розвагою, а стають аддиктивною поведінкою, слід знати, що формування комп'ютерної залежності відбувається не миттєво, а поступово.

Можна виділити стадії формування даної залежності.

1) Стадія легкої захопленості.

Після того, як дитина вперше пограв у комп'ютерну гру, йому починає подобатися сюжет цієї гри, він співвідносить себе з головним героєм, йому подобаються графіка, картинки і музика. Дитина починає порівнювати світ реальний і віртуальний і віддає перевагу останньому. Комп'ютерна реальність дозволяє дітям здійснити свої мрії. Один мріяв бути сильним, щоб всі його боялися, в грі він б'є, грабує або вбиває інших людей. У реальному світі він давно б був спійманий міліцією і посаджений у в'язницю. Але ні, тут, у грі, йому все зійшло з рук: він сховався від переслідування поліції і може спокійно продовжувати свою грабіжницьку діяльність. Інший завжди мріяв взяти участь у перегонах, купити собі іноземну гоночну машину, і гра дає йому таку можливість, тепер все в його руках. Дитина отримує задоволення, граючи в комп'ютерну гру, тут він знаходить позитивні емоції. Багатьма дослідженнями доведено, що людина прагне постійно отримувати позитивні емоції, він готовий постійно повторювати дії, які доставляють йому задоволення. Таким чином, прагнення до гри за комп'ютером поступово починає набувати цілеспрямований характер, але дитина і навіть підліток, на жаль, цього не усвідомлює.

Страницы: 1 2 3 4

Це цікаво:

Проблема виховання особистості у колективі в теоретичній спадщині А.С. Макаренка та В.О. Сухомлинського
Вагомий внесок у розробку теорії колективного виховання зробили два видатних педагоги нашої доби: А.С. Макаренко та В.О. Сухомлинський. Тривалий час вважалося, що їхні погляди на сутність проблеми збігалися. В В.О. Сухомлинський, як стверджував С. Соловейчик, життям свої продовжував А.С. Макаренка. ...

Вибір теми дослідження
Вибір теми дослідження і обґрунтування її актуальності (новизна, позитивний ефект) обумовлені перспективою розвитку даного питання, плодовитістю висунутих гіпотез. Важливе значення має аналіз сучасного стану і історія питання на базі накопиченої наукової інформації. В результаті вивчення історії пи ...

Зарубіжний досвід організації профільного навчання у старшій школі
Розвиток світового і, зокрема, європейського освітнього простору об’єктивно потребує від української школи відповідної реакції на процеси реформування загальної середньої школи, що відбуваються у провідних країнах світу. Загальною тенденцією розвитку старшої профільної школи є її орієнтація на широ ...

Інтерактивні уроки

Інтерактивні уроки

На початку ХХІ століття соціокультурний розвиток людства визначив закріплення складної та суперечливої тенденції, що дістала назву глобалізації.

КАТЕГОРІЇ

Copyright © 2019 - All Rights Reserved - www.novapedahohika.com