Педагогічна спадщина Неплюєва

Педагогіка і виховання » Педагогічна спадщина Неплюєва

Сторінка 1

Головна мета дослідження, полягає в вивченні теоретичних питань практичного досвіду педагогічної діяльності культурно-освітнього діяча М. Неплюєва.

Відповідно до мети у процесі дослідження та виконання поставленої мети вирішити такі питання:

здійснити історіографічний аналіз проблеми на основі вивчення Братської школи

проаналізувати розвиток світоглядних, педагогічних та релігійних поглядів М. Неплюєва

дослідити основні напрями, форми та методи роботи у Хрестовоздвиженському Братстві

узагальнити культурно просвітницький та виховний процес у закладах якими опікувався Неплюєв.

Об’єкт дослідження: педагогічна спадщина Неплюєва.

Предмет дослідження: теоретичне значення, зміст, форми і методи просвітницької діяльності родини Неплюєвих.

Наша творча група займається дослідженням історії розвитку українського шкільництва, а також аналізом просвітницького руху культурно-освітніх діячів нашого краю. У контексті історії релігійно-комунного руху кінця ХІХ – початку ХХ століть, коли на просторах Російської імперії нараховувалось більше ніж 900 общинних структур: різнофункціональних релігійних братств, протестантських комун, толстовських общин та ін. серед них заслуговує на увагу, Воздвиженське трудове братство. Воно трактується сучасними дослідниками як історично унікальне за своїми масштабами, тривалістю існування, ідейним змістом і культурною спадщиною. Воздвиженське трудове братство було засноване громадським діячем, педагогом, меценатом М. Неплюєвим.

Центральною ідеєю у філософії Неплюєв є положення „Бог є любов”. Любов - ” альфа і омега, основа всього сущого, абсолютна істина, вище благо світу”. Вона – найголовніша життєформувальна основа. Християнство – „віра, що діє любов’ю” – покликане здійснити духовне й матеріальне перетворення світу. Людина, як „образ і подоба Бога-Любові, - вища духовна цінність. Для земного щастя, на думку Неплюєв, людям необхідно підкорювати свій розум і діяння „ закону й логіці християнської любові”. Тільки тоді, коли „свята любо” укорениться в душі й природі людини. „коли почуття безкорисливої любові, при світлі любові до Бога” стане домінуючим мотивом у стосунках між людьми, - відкриється шлях до загального духовного та матеріального благоденства. За покликом совісті, восени 1980 року Микола Неплюєв оселився остаточно в родовому маєтку – містечку Ямпіль Чернігівської губернії. 4 серпня 1881 року він відкрив притулок для сиріт і особисто займається їхнім вихованням. Проіснувавши чотири роки притулок був реорганізований в школу з п’ятирічним терміном навчання, але вже на хуторі Воздвиженському. Навчальний рік тривав з 1 жовтня по 1 квітня. Школа отримувала державну субсидію в розмірі 3500 карбованців: 3000 – жалування вчителів, 500 – на навчальні посібники. Сам же Неплюєв витрачав із своїх коштів 6015 карбованців.

У програму школи входило вивчення Закону Божого, російської мови, географії, арифметики, геометрії, фізики, елементарна хімія, креслення, спів.

Завдяки такому устрою школи учні сільськогосподарської школи швидко ставали дорослими, одержували ранній трудовий гарт, високу професійну підготовку. По закінченню навчального курсу діти щороку складали іспит, що розпочинався в різний час, але, зазвичай, за два тижні до Страсної неділі, закінчувались в суботу, на Вербній неділі. Окрім цих іспитів, були ще й контрольні влітку, коли приїздив ревізувати школу уповноважений від Міністерства Державного Майна.

Мета шкіл полягала в підготовці кваліфікованих „культурних хліборобів”, а головне – в формуванні нової моральної людини: вільного, свідомого християнина, що володіє „міцною волею до добра, любов’ю до Бога й ближніх”, здатного в одностайній колективній діяльності „ творити життя на нових дорогах”. Виховна система навчальних закладів формується на любові до праці, дбайливому ставленні до її результатів; на цій основі виховується повага до старших, формуються взаємозв’язки та розумні потреби. На переконання Неплюєва, до дітей потрібно ставитись, „ не балуя их, не делая из них забаву, никогда, даже в шутку, не обманывая их, спокойной настойчивостью исправляя их капризы”.

Страницы: 1 2 3

Це цікаво:

Концепція статеворольового виховання
Як реакція на недоліки „безстатевого” виховання радянського періоду існування нашої педагогіки починається розвиток і поширення статеворольового підходу. Розглянемо детальніше, у чому полягає сутність статеворольового підходу до навчання та виховання учнів, який можна назвати одним з суттєвих недол ...

Особливості розробки та проведення уроку-гри
При плануванні дидактичної гри важливим є чітка постановка мети і правил гри, моделювання її результатів. Вчителю необхідно визначити конкретні завдання і способи їхнього вирішення, шляхи досягнення конкретних результатів. Крім цього він повинен продумати специфіку і зміст розподілу функціональних ...

Сучасні проблеми екологічного виховання дошкільників
Катастрофічний стан навколишнього середовища, що нині вже істотно визначає здоров'я людей, тривалість їх життя, саму можливість стабільного існування, спонукає до дослідження та роздумів усіх небайдужих людей. Проблеми природокористування постають сьогодні перед громадськими діячами, письменниками, ...

Інтерактивні уроки

Інтерактивні уроки

На початку ХХІ століття соціокультурний розвиток людства визначив закріплення складної та суперечливої тенденції, що дістала назву глобалізації.

КАТЕГОРІЇ

Copyright © 2019 - All Rights Reserved - www.novapedahohika.com