Розвиток творчості старшого дошкільника

Педагогіка і виховання » Розвиток творчості старшого дошкільника

Сторінка 3

Творчі завдання мають, за звичай, декілька рішень, тут немає чіткого "вірно - не вірно", любе рішення може виявитися вірним, але більш менш вдалим. Важливо навчити дитину висувати декілька рішень, відстоювати свою думку, сприймати критику без образ.

Практично в кожну гру можна грати або з однією, або з декількома дітьми, але не більше, ніж з 6-7, щоб була можливість звернути увагу на кожного. Ігри можна використовувати при проведенні днів народжень, або інших дитячих свят.

«Яка це іграшка?»

Для гри треба приготувати декілька аркушів паперу з намальованими фігурками. На кожному аркуші - одна фігурка, схожа одразу на декілька іграшок. Наприклад: кружечок, це може бути: повітряна кулька, тарілочка, м’ячик, обруч, руль, колесо від машини. В цій грі важливо, щоб діти фантазували і знаходили якнайбільше рішень, не зупиняючись лише на одному. Виграє той, хто найбільше назвав.

«Допоможемо художнику»

Скажіть дитині, що ваш знайомий художник не встиг домалювати картину і зараз ви йому допоможете. Подумати, що тут можна домалювати, хто або що це може бути. Гру можна проводити багато разів, домальовуючи, доповнюючи деталями схематичні зображення будиночка або собачки, поїзда або машини, дерева або квітки, всього, що забажаєш.

«Перевертці»

Приготуйте однакові для вас і дитини аркуші паперу, на кожному з яких намальована будь-яка фігурка. Це можуть бути 4 аркуша для кожного, де одна й та ж сама фігурка намальована в різних положеннях (перевернута). Кожну з них треба домалювати. Всі малюнки повинні бути різними, по можливості цікавими і повними. Потім порівняйте свої аркуші і роздивіться малюнки, які у вас вийшли, відмітьте найбільш вдалі рішення.

«Майстерня по ремонту»

Приготуйте картки з малюнками знайомих предметів. Але в кожному малюнку з помилка, яку треба знайти і "поладнати": на чистому аркуші зробити правильний малюнок. В майстерню можуть потрапити: машина без колеса, машина з трьома колесами одного типу і одним від велосипеда, чашка зі зламаною ручкою, стільчик без однієї ніжки, гребінець зі зламаними зубчиками, літак без одного крила і т.д.

«Чарівні плями»

До початку гри робиться декілька плям: на середину аркуша вилити трішки чорнила або туші і скласти його навпіл. Потім аркуш розгортається і можна починати гру. Гравці по черзі говорять на що схожа пляма. Виграє той, хто назве найбільше предметів.

«Відгадай, що вийде»

Для цієї гри потрібен аркуш паперу і олівці для кожного гравця. Перший гравець починає будь-який малюнок, (провести можна лише одну лінію). Слідуючий гравець говорить, що це може бути і домальовує ще одну лінію. Слідуючий повинен придумати вже що-небудь інше і домалювати лінію відповідно до свого задуму. Так продовжується до тих пір поки хто-небудь з гравців не зможе по-своєму змінити малюнок. Виграє той, хто останнім вніс зміни.

«Саме веселе»

Для гри потрібні олівці, а ще краще - фарби і аркуші паперу. Всім гравцям пропонується намалювати що-небудь веселе - саме веселе на світі. На малюнку можна зображувати не лише предмети, а й різні поєднання кольорів і форм. Готові малюнки розглядаються і приймається колективне рішення: чий малюнок виявився самим веселим.

«Малювання вдвох на довгій смужці паперу»

В даному випадку довга смужка допоможе малювати удвох, не заважаючи один одному. Можна малювати ізольовані предмети або сюжети, тобто працювати поруч. І навіть у цьому випадку дитині тепліше від ліктя мами або тата. А потім бажано перейти до колективного малювання. Дорослі і дитина домовляються, хто що буде малювати, щоб вийшов один сюжет.

"Малювання 3 секретом в три пари рук"

Береться прямокутний аркуш паперу, 3 олівці. Гравці між собою домовляються, хто буде малювати першим, хто другим, а хто третім.

Перший починає малювати, а потім закриває свій малюнок, загорнувши аркуш зверху і залишивши трішки, яку-небудь частинку для продовження (наприклад: шия). Другий гравець не бачить нічого, крім шиї, продовжує тулуб, залишивши видимою тільки частину ніг. Третій закінчує. Потім розгортається весь аркуш - і майже завжди виходить смішно від невідповідності пропорцій і кольорових гам. А можливо, закладений першим гравцем сюрприз приведе до повної невідповідності цілого і його трьох частин.

Сподіваємось, що наші поради допоможуть не тільки розвинути творчі можливості вашої дитини, а й краще її зрозуміти. І ще одне. Будь-яку з вищеописаних ігор можна неодноразово модифікувати, самим придумувати аналогічні ігри. Звичайно, це непросто, але варто спробувати, тому що ви відкриваєте перед дитиною шлях до творчості і самовираження.

Страницы: 1 2 3 4 5 6 7 8

Це цікаво:

Дидактичні методи, що забезпечують ефективність використання методу проектів у процесі вивчення іноземної мови
У роботі над проектом застосовуються всі ті дидактичні матеріали, методи, що і в навчальному процесі, але в самому застосуванні їх є певна специфіка, яка виявляється в орієнтації на самостійну дослідницьку діяльність студентів та на залучення їх до роботи з громадськістю. Бесіда та доповідь, як фор ...

«Народная педагогія...» Олександра Духновича — один з основоположних творів української сімейної педагогіки
Олександр Васильович Духнович (1803-1865) — видатний український педагог і просвітитель, засновник родинного виховання в Україні, організатор народної освіти в Закарпатті, філософ, історик, письменник. Автор першого системно впорядкованого посібника з педагогіки для сільських учителів та батьків, п ...

Вимоги, що забезпечують захист учня від шуму та вібрації
шум, що створюється роботою ПК у класах, умовно можна віднести до постійного; параметрами постійного шуму, що підлягають нормуванню, є рівні звукового тиску 8 дБА в октавних смугах частот з середньогеометричними частотами 16, 31,5 63, 125, 250, 500, 1000, 2000, 4000, 8000 Гц, рівні звуку 8 дБА. Доп ...

Інтерактивні уроки

Інтерактивні уроки

На початку ХХІ століття соціокультурний розвиток людства визначив закріплення складної та суперечливої тенденції, що дістала назву глобалізації.

КАТЕГОРІЇ

Copyright © 2018 - All Rights Reserved - www.novapedahohika.com