Програмові завдання з розвитку музичної творчості підлітків

Педагогіка і виховання » Розвиток музичної творчості підлітків на уроці музики і позакласній роботі » Програмові завдання з розвитку музичної творчості підлітків

Сторінка 1

Даний теоретичний етап дослідження присвячувався програмовим завданням з розвитку музичної творчості підлітків. Для цього застосовані такі наукові методи дослідження: теоретичне вивчення та аналіз наукових джерел з психології, педагогіки, музичної педагогіки, методики музичного виховання.

Сбітнєва Людмила Миколаївна у програмі «методика музичного виховання» вважає підлітковим віком 10 — 15 років. Учнів цієї вікової категорії характеризується бурхливий інтелектуальний розвиток, вони потребують розумових навантажень, виконують їх із задоволенням.

Завдяки своєрідності логічного і художньо-образного мислення, підлітки здатні виявити основну ідею композитора, власну думку щодо культурних і мистецьких явищ. Оцінна діяльність стає для них засобом творчого самовираження.

Наближення уяви підлітка до теоретичного мислення надає імпульс творчості: учні цієї вікової категорії із задоволенням вдаються до різних видів художньої творчості, отримуючи задоволення як від творчого результату так і від творчого, так і від здійснення самого процесу творчості.

Маючи певний досвід діяльності підліток активно використовує його у розв'язанні практичних завдань, легко переключається з одного виду на інший, більш критично оцінює її, висловлює свою власну думку. Для нього характерним є бажання розширювати сферу своїх знань, умінь, навичок, розширювати досвід.

Саме ці інтереси підлітка спонукають його до поглиблення знань, зростання освітнього рівня, духовності; вони є мотиваційним орієнтиром для подальшого розвитку, збуджуючи активність, самостійність підлітка.

Ростовський О.Я. у своїй програмі «Методика викладання музики в основній школі» зазначає, що концепція музичного виховання школярів базується на українській національній культурі та педагогічних ідеях Кабалевського Д.Б.

Також Ростовський О.Я. зазначає, що підліткова творчість розвивається підчас слухання музики, але зазначає ще те, що глибоке сприймання музичного твору можливе лише за наявності у підлітків вичерпних знань про твір, а також відповідного життєвого і художнього досвіду. Чим більше підготовча інформація відповідає змісту музичного твору, досвіду і знанням дітей, тим активніше вони сприймають музику, глибше осягають її. Не достатня інформація робить враження дітей поверховими, а надмірна інформація, перевантажуючи їх гальмує естетичну реакцію на музику. Тому обсяг інформації, яка спрямовує сприймання, і обсяг самого твору слід дозувати, як за часом сприймання, так і за змістом і складністю музики у залежності від здібностей, підготовки і психічного стану учнів.

Слід враховувати й таку закономірність: чим менша і загальна інформація, що спрямовує сприймання, тим більший простір для творчої фантазії. Дана закономірність спрямовує на те, щоб не тільки повідомляти учням необхідну інформацію, але й прагнути до розвитку їхнього мислення, уяви, творчих здібностей.

Для сприятливого розвитку музичних здібностей учнів на уроці музики за допомогою сприймання музики вчитель використовує такі принципи:

Принцип орієнтації на духовний розвиток особистості засобами музики.

Принцип емоційної захопленості музичною діяльністю.

Принцип опори на вікові особливості учнів, на їх внутрішні сили і можливості в музичній діяльності.

Принцип взаємодії вчителя й учнів у музично-освітньому процесі.

Принцип єдності педагогічних впливів і сподівань учнів.

Принцип єдності індивідуального і колективного впливу на учнів.

Принцип активізації музичного мислення.

Принцип активізації музично-творчої діяльності учнів на уроці музики.

Принцип художньо-творчого спілкування на уроках музики.

Провідною діяльністю підлітка є спілкування, що полягає в побудові стосунків з товаришами на основі певних моральних норм, що опосередковують вчинки підлітків. Важливим моментом у розвитку підлітка є формування самосвідомості, потреба в самооцінці. У зіставленні себе з іншими людьми і, як результат критичного ставлення до себе, активне самовиховання.

У пошуках морально естетичного ідеалу підлітки звертаються перед усім до мистецтва.

Страницы: 1 2

Це цікаво:

Перевірка ефективності проробленої роботи на формуючому етапі експерименту
Для визначення ефективності проробленої нами роботи на формуючому етапі експерименту був використаний наступний діагностичний матеріал. Завдання 1. Перед кожною дитиною поклали 2 листка паперу. На одному намальовані в ряд кружечки, на іншому зображені насіння. Експериментатор: Це болітце з купинами ...

Ситуативний підхід до вивчення англійської мови в середній школі
З перетворення України на самостійну державу виникла потреба у розбудові системи освіти, її докорінному реформуванні. З цією метою розроблена цілісна державна національна програма “Освіта”, головною метою якої є визначення стратегії розвитку освіти в Україні на найближчі роки та перспективу ХХІ ст. ...

Ефективність експериментальної методики фізичного виховання дітей молодшого шкільного віку
Дані констатуючого експерименту показали, що більшість дітей молодшого шкільного віку мають низький рівень фізичного здоров’я. Серед хлопчиків та дівчат 7 років не було виявлено дітей з середнім рівнем соматичного здоров’я. Процент дітей 8 та 9 років, які відносяться до середньої групи, є досить не ...

Інтерактивні уроки

Інтерактивні уроки

На початку ХХІ століття соціокультурний розвиток людства визначив закріплення складної та суперечливої тенденції, що дістала назву глобалізації.

КАТЕГОРІЇ

Copyright © 2019 - All Rights Reserved - www.novapedahohika.com